Program:

Bajkowe przedszkole pracuje w oparciu o program edukacji przedszkolnej „Nasze przedszkolne autorstwa Małgorzaty Kwaśniewskiej oraz Wiesławy Żaby-Żabińskiej. Jest to program zgodny z założeniami nowej podstawy programowej dla przedszkoli.

Dbając o edukację językową w pracy z dziećmi młodszymi 3,4 letnimi korzystamy z pakietu „Przedszkole trzylatka” i „Przedszkole czterolatka” natomiast w grupach dzieci starszychNasze przedszkole”, "Szkoła Tuż-Tuż". Roczne przygotowanie przedszkolne. Treści dydaktyczne zawarte w powyższych pakietach są świetnie dostosowane do potrzeb naszych przedszkolaków, ich możliwości i umiejętności. Dodatkowo wprowadzamy elementy glottodydaktyki prof. Bronisława Rocławskiego które wprowadzamy już począwszy od grup dzieci 2,5 letnich, zaczynając od prostych ćwiczeń oddechowych i artykulacyjnych. W edukacji matematycznej naszych przedszkolaków korzystamy z „Dziecięcej matematyki” prof. Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej i Ewy Zielińskiej

Zajęcia programowe:

 Dzieci uczestniczą w :

· Zajęciach dydaktycznych prowadzonych przez nauczyciela: 

    - elementy glottodydaktyki prof. Rocławskiego - metoda bazująca na zabawach dydaktycznych, w których wykorzystuje się min.: klocki logo, dywanik glottodydaktyczny, duży drewniany , ruchomy alfabet oraz gry planszowe. Celem zajęć jest wczesne nauczenie dziecka płynnego czytania ze zrozumieniem oraz pisania , a także kształtowanie świadomości ortograficznej poprzez wspólne odkrywanie regół, 
dziecięca matematyka prof. Gruszczyk - Kolczyńskiej - gry, zabawy i ciekawe zadania kształtujące orientację przestrzenną , dziecięce kompetencje w dostrzeganiu rytmów, kształtujące umiejętność liczenia, numerowania, klasyfikowania, dodawania i odejmowania, a także mierzenia płynów i ważenia, 
mowa i myślenie - opowiadania, wiersze, historyjki obrazkowe, inscenizacje, zagadki i pogadanki tłumaczące dzieciom otaczający je świat, zaszczepiające w nich patriotyzm, ukazujące tradycje, święta i kulturę różnych krajów. Nauka płynnego i zrozumiałego dla innych wypowiadania się na dany temat , nauka logicznego myślenia oraz kształtowanie pozytywnych postaw i wartości, 
edukacja przyrodnicza - sadzenie i pielęgnacja roślin, gromadzenie okazów przyrodniczych, eksperymenty z wykorzystaniem naturalnych materiałów przyrodniczych, budzenie świadomości ekologicznej, tworzenie mini laboratoriów, obserwowanie zmian w przyrodzie, 
pedagogika zabawy - zabawy z wykorzystaniem muzyki, tańca, śpiewu, gestu, ułatwiające wzajemne poznanie i integrujące grupę, ćwiczące współdziałanie, wprowadzające odprężenie i relaks, rozwijające wyobraźnię oraz ćwiczące zręczność i sprawność manualną,

·  zajęciach z języka angielskiego ( codziennie ) prowadzonych przez nauczyciela - dynamiczne, urozmaicone zajęcia polegające na wspólnym śpiewaniu piosenek, powtarzaniu wierszyków, odgrywaniu scenek, uczestniczeniu w grach i zabawach ruchowych; na zajęciach nauczyciel kładzie nacisk na naukę mówienia i rozumienia ze słuchu,

·  zajęciach rytmiczno - muzycznych ( 1 x w tygodniu ) - Istotą zajęć jest śpiewanie, gra na instrumentach perkusyjnych, słuchanie muzyki, taniec; zajęcia mające na celu kształtowanie poczucia rytmu i estetycznego poruszania się oraz poznawanie podstawowych pojęć muzycznych oraz nazw instrumentów,

· gimnastyce ogólnorozwojowej z elementami gimnastyki korekcyjnej ( 1 x w tygodniu ) – Podstawowym celem zajęć gimnastyki jest zapobieganie powstawaniu i pogłębianiu się wad postawy u dzieci. Zajęcia obejmują ćwiczenia ogólnorozwojowe i specjalne(korygujące daną wadę, wyprostne, oddechowe i antygrawitacyjne).Do zajęć wykorzystywane są woreczki, szarfy, piłki, ławeczki, książki, kółka i inne przyrządy nietypowe, np. butelki, gazety, chusteczki.   Ćwiczenia ruchowe prowadzące do poznania własnego ciała, pomagające zdobyć pewność siebie i poczucie bezpieczeństwa w otoczeniu, ułatwiające nawiązanie kontaktu i współpracy z grupą,

· zajęciach z dramy - drama : wykorzystuje przeżycia dziecka, jego wyobraźnię, sposób mówienia oraz zainteresowania, stwarza możliwość rozwoju doświadczeń posiadanych przez dziecko .Nowo uzyskane doświadczenia - to wiadomości i kompetencje zdobyte w skutek eksperymentowania z nowymi pomysłami , rolami w konkretnej sytuacji, która mogłaby być sytuacją naturalną. Zajęcia dramowe stanowią doskonały wstęp do poszukiwań własnych zdolności interpersonalnych, rozumienia świata pełnego uczuć, emocji i relacji międzyludzkich. To zajęcia kształcące inteligencję emocjonalną, interpersonalną ( refleksyjną ), interpersonalną dziecka, niezwykle ważną we współczesnej rzeczywistości edukacyjnej ( szkoła, studia ) . Drama nie jest teatrem, uczestnik dramy nie odgrywa kogoś, lecz pozostaje sobą w nowych sytuacjach.

· profilaktyce logopedycznej(1 x w tygodniu) - gimnastyce buzi i języka na wesoło,

· licznych atrakcjach w przedszkolu - przedstawienia teatralne, koncerty, spotkania z ciekawymi ludźmi, uroczystości okolicznościowe, bale,

·   Zajęcia dodatkowe  (bezpłatne)popołudniowe:               

                       Muzykoterapia (bezpłatna)– ( środa i czwartek o godzinie 13.30) – Podczas zajęć z muzykoterapii dzieci uczą się większej świadomości własnego ciała, mają możliwość odreagowania napięć i wyzwolenia emocji. Muzykoterapia zapewnia prawidłowy rozwój osobowości, kształtuje zainteresowania, uczy koncentracji, pozwala zrelaksować się i odprężyć, a także zwiększa pewność siebie.
Zajęcia muzyczne odbierane są przez dzieci w sposób pozytywny, bardzo lubią tego rodzaju zabawy tym bardziej jeśli połączone są one z ruchem. Muzyka oddaje ich nastrój i przy odpowiednim jej doborze pomaga otworzyć się na świat. Zajęcia muzyczne w przedszkolu zmierzają do osiągania przez dzieci sukcesów dostosowanych do ich możliwości.
Zajęcia muzyczne mają fundamentalne znaczenie dla rozwoju i wychowania oraz kultury społeczeństwa. Muzyka umożliwia dzieciom  łatwiejsze komunikowanie się z rówieśnikami oraz osobami dorosłymi, ponieważ przełamuje bariery nieśmiałości. 
Ważne w muzykoterapii są walory terapeutyczne elementów składowych muzyki. Utwór muzyczny jest syntezą wielu elementów tj. rytm, tempo, metrum, melodia, harmonia, dynamika, artykulacja, agogika, frazowanie i struktura formalna. Pełnią one w utworze właściwe sobie funkcje i mają znaczenie terapeutyczne w odniesieniu do motoryki i psychiki oraz zachowań społecznych dzieci.

                     Logopedia indywidualna (bezpłatna)  (  1 raz w tygodniu 30 min.) – termin do uzgodnienia z logopedą.